کمپین نخریدن خودرو چقدر در کاهش ۵٠ درصدی تولید اثر داشت؟!

محمدرضا نجفیمنش، گفت که کاهش تولید خودرو، به مشکلات اقتصادی مردم برمیگردد و این موضوع نهتنها در صنعت خودرو، بلکه برای صنایع دیگر همچون فولاد، سیمان، مسکن و… نیز اثر گذاشته است.
تازهترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که تولید انواع خودرو در کشور در شهریورماه امسال با افت ۴٧.۶ درصدی، از ١١۵ هزار و ۴۶٢ دستگاه در شهریور ١٣٩٣ به ۶٠ هزار و ۵٣٣ دستگاه کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، محمدرضا نجفیمنش، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان درباره کاهش ۵٠ درصدی تولید خودرو توضیح میدهد: «کاهش تولید خودرو، به مشکلات اقتصادی مردم برمیگردد و این موضوع نهتنها در صنعت خودرو، بلکه برای صنایع دیگر همچون فولاد، سیمان، مسکن و… نیز اثر گذاشته است.»
به گفته وی، «هفته گذشته در جلسه با محمدباقر نوبخت، معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور مساله را مطرح کردیم و ایشان قرار شد یک بسته حمایتی را در نظر گیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، من فکر میکنم دوباره بازار به حرکت در آید.»
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان متذکر میشود: «قدرت خرید مردم و نیز انتظاری که مردم برای کاهش قیمت خودرو دارند، باعث رکود بازار و کاهش تولید خودرو شده است. این در حالی است که کاهش قیمت اتفاق نخواهد افتاد، زیرا در شرایط کنونی چیزی ارزان نشده که خودرو هم ارزان شود.»
نجفیمنش تصریح میکند: «اگر بازار تحریک شود، به طور قطع تولید نیز به حرکت در خواهد آمد.»
وی در پاسخ به این پرسش که کمپین در کاهش ۵٠ درصدی تولید خودرو چقدر اثر داشته است؟ عنوان میکند: «من متصدی این کار نیستم، اما این موضوع را در نظر بگیرید که حتی در سال ٩٠ نیز ما بدون کمپین به یک چنین مشکلی برخوردیم. آن زمان که کمپینی وجود نداشت و شرایط بهگونهای بود که تولید خودرو کاهش پیدا کرد.»
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان خاطرنشان میکند: «حالا که صورتمساله روشن شده، حتما راهحل نیز پیدا میشود و بازار از رکود خارج خواهد شد.»