معرفی کتاب
چگونه دیگران را متقاعد کنیم
چگونه دیگران را متقاعد کنیم نحوۀ صحیح صحبت کردن این نیست که چند کلمۀ جدید یاد بگیریم و سپس همان کلمات را به صورت جملهای درآوریم. نحوۀ صحیح صحبت کردن این است که برای چیزی که بر زبان میآوریم ارزش مایل باشیم، مهم نیست که طول جملات ما چه قدر باشد، آنچه که حایذ اهمیت است و در نگرش مخاطب تاثیر میگذارد، کیفیت گفتار ماست. جملاتی که به کار میبریم باید ساده و قابل فهم باشند و از به کار بردن کلمات نامناسب و جملات بیربط باید اجتناب کرد. کتاب حاضر در زمینۀ ارتباطات نگاشته شده و حاوی مطالبی در زمینۀ تلفظ صحیح و آهنگ جملات، یادگیری کلمات جدید، صحبت با عرضۀ دلیل و منطق، مهارتهای ارتباطی، صحبت در جمع، شیوههای گفتوگوی تلفنی، افزایش اعتماد به نفس و… است.
اگر بخواهیم بدانیم چگونه دیگران را متقاعد کنیم لازم است دلایلی را که باعث میشود دیگران به ما پاسخ منفی بدهند راشناسایی و در پی راهی برای حل این مشکل باشیم. معمولا پاسخ منفی یک واکنش ناخودآگاه و لحظه ای ست و دلیل قانع کننده ای ندارد،معمولا افراد با خاطره بدی که از کلمه”بله” دارند جواب” نه” میدهند و چون میدانند که کم خطرتریت و کم ریسک ترین جواب است از آن استفاده میکنند و دلیل خاصی هم ندارند.
بیشتر انسان ها به طور واقع نمیدانند کلمه “نه” از کجا منشا میگیرد.به طوری که وقتی به آنها پیشنهاد جدیدی داده میشود در اوج سردرگمی به پاسخ نه پناه میبرند. پس چگونه دیگران را متقاعد کنیم؟ وقتی که میخواهید کسی را در مذاکره ای متقاعد کنید،از جواب منفی ناامید نشوید.
جواب “نه” واکنش طبیعی همه انسانها به پیشنهاد جدید است.و نباید پشت این پاسخها حتما دلیل خاصی وجود داشته باشد. برای درک این موضوع که چرا دیگران در پاسخ به پیشنهاد جدید از “نه” استفاده میکنند.باید بدانید که به چه شکل تصمیم میگیرند،چگونه آینده را میبینند و چطور گذشته را به خاطر می آورند.
انسانها چگونه آینده را میبینند؟ معمولا افراد با توجه به تجربه های تلخ گذشته و ترس از آینده نمیدانند قرار است چه اتفاقی بیافتد.آینده از نظر این افراد ترسناک و مبهم است.و تاوقتی که تصور به این گونه باشد در مورد هر تغییری در آینده پاسخ “نه” خواهد بود!
شما باید با کمک تصویری الهام بخش آنها را از این فضا خارج کنید.
مثلا غرق شدن کشتی تایتانیک باعث نشد دیگر کسی سوار کشتی نشود و یا تصادف ماشینی باعث نمیشود کسی دیگر سوار ماشین نشود.
اینها را باید همیشه به خاطر داشته باشید و این گونه پیام ها را به مخاطبی که از آینده ترس دارد وشاید تجربه ای ناخوشایند داشته باشد و به شما پاسخ منفی بدهد انتقال دهید…..