تحلیل ارزدیجیتال

بهترین کانال های تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز‌های دیجیتال از دسته کار‌های سخت اما حیاتی در بازار رمزارز‌ها است. تحلیل این بازار به دانش و مهارت بالایی برای خواندن چارت‌ها و جمع‌بندی داده‌ها نیاز دارد و فرد تحلیلگر باید ساعت‌های طولانی را صرف پیش‌بینی و تحلیل بازار کند تا بتواند تصمیم نهایی برای فروش یا خرید ارز دیجیتال موردنظر را بگیرد. از این رو، تحلیل‌گر ارز‌های دیجیتال شدن کار هر کسی نیست و نمی‌توان به گفته‌های همه افرادی که در کانال‌های تلگرام، یوتیوب و سایت‌ها به پیش‌بینی بازار می‌پردازند اعتماد کرد. اما با وجود صد‌ها کانال مختلف و تحلیلگرانی که هر کدام تحلیل خود را بهترین پیش‌بینی می‌دانند بهترین کانال تحلیل ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین کانال‌های تحلیل ارز دیجیتال

با رشد انفجاری ارز‌های دیجیتال و افزایش استقبال از این بازار، تعداد کانال‌های تحلیل ارز دیجیتال و به طور کلی تحلیلگران بازار به طرز عجیبی افزایش پیدا کرد. بسیاری از افرادی که حتی تازه وارد بازار بودند و تجربه چندانی در سرمایه‌گذاری بازار‌های مالی نداشتند، شروع به فعالیت در کانال‌های تلگرامی و یوتیوب کردند و تریدر‌ها به یکباره با حجم عظیمی از اطلاعات و تحلیل‌هایی که برخی از آن‌ها بدون هیچ دانش پشتوانه‌ای تولید شده بودند، مواجه شدند. در واقع، بسیاری از افراد با اهداف مختلف مانند کسب درآمد از طریق فروش پکیج‌های آموزشی، دیده شدن و حتی رشد قیمت یک رمزارز خاص محتوا‌های تحلیلی یا تبلیغاتی را در کانال‌های تحلیل ارز دیجیتال در یوتیوب، تلگرام و سایت‌ها منتشر کردند.
اینگونه بود که اکنون پیدا کردن کانال‌ها معتبر برای تحلیل به دقت و جستجوی بسیار زیادی نیاز دارد. برای این که بتوانید کانال‌های معتبر تحلیل ارز دیجیتال را بشناسید، می‌توانید ویژگی‌های زیر را در آن‌ها بررسی کنید:
● تعداد دنبال‌کننده‌ها
● تعداد دفعات آپلود محتوا
● نوع محتوای آپلود شده
● جامعیت محتوا
● آپدیت‌های موجود که برای بازار ارائه شده
برای مثال، کانال‌های تحلیلی که معمولاً دنبال‌کنندگان زیادی دارند و همگام با بازار پیش می‌روند معمولا جزو کانال‌های معتبر دسته‌بندی می‌شوند. همچنین بهتر است به چند تحلیل یا خبر منتشر شده توسط آن کانال نیز نگاهی بیندازید تا درصد همخوانی آن با واقعیت را بسنجید. اما به طور کلی، باید این موضوع را بدانید که ترید کردن با نظر و سیگنال‌های افراد دیگر کار درستی نیست و می‌تواند سرمایه شما را در خطر قرار دهد.

بهترین کانال تحلیل یوتیوب ارز دیجیتال

به عقیده بسیاری، یوتیوب مدرسه رایگان ارز‌های دیجیتال است. در این پلتفرم تحلیلگران مشهور بسیاری محتوای آموزشی و تحلیل‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این، برخی از این کانال‌ها به معامله با ارز‌های دیجیتال به صورت زنده می‌پردازند که این می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای تریدر‌های تازه‌کار باشد. البته هر محتوای تحلیلی که در یوتیوب می‌بینید نیز معتبر نیست و برای پیدا کردن کانال‌های خوب باید ویژگی‌هایی که گفتیم را در آن‌ها پیدا کنید.
اما برخی از بهترین کانال‌های تحلیلی یوتیوب که تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند عبارتند از:

Coin Bureau

Coin Bureau یک کانال تحلیل ارز‌های دیجیتال در یوتیوب است که توسط تیمی از تحلیلگران این حوزه اداره می‌‎شود. این تیم تلاش می‌کنند تا دقیق‌ترین تحلیل‎‎های بازار را به همراه نظرات شخصی‌شان درباره برترین صرافی‌های ارز دیجیتال و اخبار روزانه را به کاربران ارائه دهند. این کانال در سال ۲۰۱۹ راه‎اندازی شد و هم‌اکنون بیش از دو میلیون دنبال‌کننده از سرتاسر جهان دارد. همچنین با ۱۸۳ میلیون بازدید ویدیو، The Coin Bureau بزرگترین کانال تحلیلی ارز دیجیتال یوتیوب به‌شمار می‌رود.

Altcoin Daily

Altcoin Daily News یکی دیگر از کانال‌های تحلیلی یوتیوب است که ویدیو‌هایی کوتاه از اخبار روزانه ارز‌های دیجیتال را منتشر می‌کند. به کمک محتوای این کانال، کاربران می‌‎توانند همزمان با کار‌های روزمره خود اخبار رمزارز‌ها را نیز دنبال کنند. این کانال توسط برادران آرون (brothers Aaron) و آستین آرنولد (Austin Arnold) اداره می‌شود. این دو نفر در صنعت کریپتو بسیار مورد احترام هستند و اغلب به عنوان سخنرانان متخصص و ذهن آگاه در این فضا در کنفرانس‌های رمزنگاری شرکت می‌کنند. در این کانال اخبار و تحلیل‌ها به زبان بسیار ساده گفته می‌شود و از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از محتوای این بازار استفاده کنند. Altcoin Daily news با بیش از ۱۵۷ میلیون بازدید و ۱.۲۹ میلیون مشترک جزو کانال‌های ارز دیجیتالی پربازدید نیز به‌شمار می‌رود.

 

BitBoy Crypto

بیت بوی کریپتو یکی دیگر از بزرگترین کانال‌های یوتیوب است که به تحلیل ارز‌های دیجیتال می‌پردازد. این کانال یوتیوبی بیش از ۱.۴ میلیون دنبال‌کننده و بیش از ۴.۸ هزار محتوای ویدیویی دارد و یکی از بهترین کانال‌های تحلیل ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. Bitboy crypto توسط بن آرمسترانگ (Ben Armstrong) راه‌اندازی شد و بیشتر بر روی تحلیل فاندامنتال ارز‌های دیجیتال جوان تمرکز دارد. کاربران در این کانال، همیشه می‌توانند پیش‌بینی قیمت کوین‌های مختلف را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنند.

Crypto Banter

 یک کانال تحلیلی ارز‌های دیجیتال در یوتیوب است که بیش از ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. این کانال به دست ران نئونر (Run Neuner)، یک تحلیلگر مالی و متخصص در سرمایه‌گذاری و تجارت ارز‌های دیجیتال، راه‌اندازی شد. اگرچه محتوای این کانال بیشتر حول استریم ارز‌های دیجیتال است اما نئونر گاهی تحلیل رمزارز‌ها و اخبار را نیز در قالب ویدیو به اشتراک می‌گذارد.

Sheldon Evans

شلدون ایوانز یک متخصص معروف حوزه ارز‌های دیجیتال است که کانال یوتیوب خود را با بیش از ۷۳۰ هزار دنبال‌کننده اداره می‌کند. اگرچه ایوانز به ندرت در این کانال ویدیوی تحلیل آپلود می‌کند اما پیش‌بینی‌های او از قیمت رمزارز‌ها و روند‌های موجود بازار آنقدر جذاب و دقیق‌اند که بسیاری منتظر ویدیو‌های او می‌مانند.
بهترین کانال‌های تلگرام پیش‌بینی ارز دیجیتال
تلگرام را باید به عنوان یکی از کانال‌های مهم در تحلیل ارز‌های دیجیتال بدانیم. برخلاف اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تلگرام کانال‌ها و گروه‌های تخصصی برای ارز‌های دیجیتال دارد که به کاربران اجازه می‌دهند به اخبار قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل دقیق بازار دسترسی داشته باشند. ویژگی‌هایی مانند امکان تشکیل گروه‌های بزرگ با ۱۰۰۰۰۰ عضو، مدل ارتباطی یک طرفه کانال‌های تلگرام، امکان پین کردن اخبار جدید و…، تلگرام را به یک پلتفرم ایده‌آل برای پخش اخبار و به روز‌رسانی‌های مرتبط با دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرده است. در ادامه، به معرفی چند نمونه از کانال‌های معتبر ارز دیجیتال تلگرامی می‌پردازیم.

Binanace Killers

گروه تلگرامی بایننس کیلرز به عنوان یکی از بهترین کانال‌های تحلیلی ارز‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود که در کنار آموزش به ارائه سیگنال‌هایی با دقت ۹۷ درصدی می‌پردازد. این گروه همچنین به نهاد‌های مالی قدرتمندی وابسته است که به طور شبانه‌روز بازار ارز‌های دیجیتال را تحلیل می‌کنند. بایننس کیلرز هم برای افراد مبتدی که به دنبال آموزش ارز‌های دیجیتال هستند و هم تریدر‌های حرفه‌ای که سیگنال‌های کم ریسکی را می‌خواهند مناسب است.

Wolf of trading

کانال تلگرامی ولف اف تریدینگ یکی از کانال‌های برتر تلگرامی در حوزه ارز‌های دیجیتال، به‌خصوص برای مبتدیان، به‌شمار می‌رود. این کانال علاوه بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت کوین و آلت کوین‌ها، سیگنال‌هایی برای خرید ارز دیجیتال نیز ارائه می‌دهد. در این گروه به طور منظم شاخص‌های مهمی مانند ترس و طمع نمودار‌ها، حجم معاملات و سطوح حمایت و مقاومت برای رسیدن به یک تحلیل جامع و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

Cointelegraph

در حوزه ارز‌های دیجیتال، دسترسی به جدیدترین و معتبرترین اخبار فناوری بلاکچین اهمیت بسیار زیادی دارد. کوین تلگراف، یک کانال تلگرامی است که از سال ۲۰۱۳ تلفیقی از اخبار ارز‌های دیجیتال و تحلیل‌های فنی را ارائه می‌دهد. چه برای یک تریدر باتجربه که به دنبال سیگنال‌های معاملاتی است و چه تازه واردی که به دنبال آخرین تحلیل‌های فنی می‌گردد، کانال تلگرام کوین تلگراف می‌تواند یک منبع معتبر برای دنبال کردن بازار باشد.

CoinGapes

Coingape یک منبع اصلی برای انتشار اخبار ارز‌های دیجیتال و خواندن تحلیل‌های مربوط به بازار به‌شمار می‌رود. این کانال بیش از ۲۳۰۰۰ مشترک دارد و تحلیل‌های متنوع و خاصی را از بازار ارائه می‌دهد. کوین گپ همچنین علاوه بر تحلیل‌ها و اخبار، نظرات افراد مشهور را نیز منعکس می‌کند که می‌تواند به تحلیل فاندامنتال بازار کمک مهمی کند.
بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال
اگرچه کانال‌های تلگرامی و یوتیوبی می‌توانند اطلاعات خوبی برای تحلیل ارز‌های دیجیتال به ما ارائه دهند، اما مهم‌ترین منابعی که حتی کانال‌ها اطلاعات خود را به‌دست می‌آورند، وب‌سایت‌ها هستند. در واقع، این وب‌سایت‌های تحلیل ارز‌های دیجیتال هستند که نمودار‌ها، شاخص‌ها و ابزار‌ها را برای تحلیل در اختیار تحلیل‌گران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند با مشاهده و بررسی داده‌ها بازار را پیش‌بینی و سپس پیش‌بینی خود را در کانال‌های مختلف منتشر کنند. بنابراین، منبع دست اول داده‌های تحلیلی ارز‌های دیجیتال، وب‌سایت‌ها هستند.
وب‌سایت‌هایی که می‌توانید برای تحلیل بازار ارز‌های دیجیتال و تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنید عبارتند از:


Iranicard

ایرانیکارت یک صرافی ارز‌ دیجیتال ایرانی است که اطلاعات دسته اولی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. این وب‌سایت بخش‌های مختلفی مانند آموزش، تحلیل، مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا افراد بتوانند به سادگی به تحلیل و معامله با ارز‌های دیجیتال بپردازند. بنابراین، اگر شما دانش چندانی از زبان انگلیسی ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های ایرانی معتبری مانند ایرانیکارت اخبار بازار ارز‌ها را دنبال کنید.

Trading View

TradingView یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل ارز‌های دیجیتال در جهان است که نمودار‌های معاملاتی لایو را برای دارایی‌های دیجیتال و انواع سهام نشان می‌دهد. در تریدینگ ویو بیش از ده هزار ابزار مختلف وجود دارد که هر تحلیل‌گری می‌تواند از آن‌ها برای تحلیل بازار استفاده کند. این وب‌سایت همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا با شبیه‌سازی بازار ترید و استراتژی‌های خود را آزمایش کنند.
Dash 2 Trade
وب‌سایت Dash 2 Trade یکی از بهترین ابزار‌های معاملات ارز‌های دیجیتال است که سیگنال‌های معتبری را به همراه تحلیل‌های مختلف آنچین و.. ارائه می‌دهد. این پلتفرم توسط Learn 2 Trade، که یک پلتفرم آنلاین با سال‌ها تجربه در ارائه سیگنال‌های معاملاتی کریپتو است، پشتیبانی می‌شود. سیگنال‌های این سایت در کنار آموزش‌های پیشنهاد مانند مدیریت ریسک، می‌تواند بستر مناسبی برای آگاه کردن کاربران از فرصت‌های خرید و فروش باشد.

Massari

مساری یک ابزار تحلیلی است که داده‌های بازار‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب نمودار‌ها و گزارش‌های تحقیقاتی به کاربران ارائه می‌کند. به کمک این وب‌سایت، تحلیل‌گران می‌توانند داده‌ها را با بیش از صد ابزار تحلیل کنند و در کنار آن از اخبار روز بازار نیز مطلع شوند. توجه داشته باشید که این سایت بیشتر برای تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار مناسب است و استفاده از آن برای مبتدیان کمی پیچیده خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از کانال‌های تحلیل ارز دیجیتال

استفاده از کانال‌های رسانه اجتماعی که تحلیل ارز‌های دیجیتال را منتشر می‌کنند، اگرچه می‌تواند کار تحلیل را برای ما ساده کنند اما باید بدانید بدون مشکل نیز نیستند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این کانال‌ها می‌پردازیم تا بدانیم آیا استفاده از این کانال‌ها در معاملات ارز‌های دیجیتال مفید خواهد بود یا خیر.

مزایا

کاهش ریسک معاملات: استفاده از کانال‌های معتبری که تحلیل‌های فنی و اصولی منتشر می‌کند می‌تواند ریسک معاملات را کاهش دهد و به معامله‌گران کمک کند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.
افزایش سود معاملات: در صورتی که بتوانید در کانال‌ها سیگنال‌های معتبری به دست‌آورید، می‌توانید با یک خرید خوب به سود برسید.
افزایش دانش: کانال‌های تحلیلی ارز‌های دیجیتال معمولاً مفاهیم بازار را به زبان ساده و کوتاه بیان می‌کنند تا هر فردی بتواند مطالب را بیاموزد.

معایب

امکان تقلب و کلاهبرداری: برخی از کانال‌های تحلیل ارز‌های دیجیتال ممکن است با هدف رشد یک ارز خاص آن را تبلیغ کنند و سیگنال دهند.
تحلیل‌های نامعتبر: برخی از کانال‌ها ممکن است توسط افراد ناآگاه تشکیل شوند و اطلاعات، تحلیل و سیگنال‌های نادرستی را منتشر کنند.
وابستگی به نظر دیگران: خرید یا فروش ارز‌های دیجیتال با نظر دیگران ریسک از دست دادن دارایی را به همراه دارد.
با توجه به آنچه گفته شد، بهترین کار در ابتدا پیدا کردن بهترین کانال‌های ارز دیجیتال و سپس استفاده از داده‌های آن‌ها به عنوان راهنما و کمک است. بنابراین، در صورتی که قصد فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال را دارید ابتدا باید آموزش‌ها و دانش لازم را کسب کنید و با استراتژی شخصی در بازار حرکت کنید.

نتیجه‌گیری

با رونق گرفتن بازار ارز‌های دیجیتال، کانال‌های بسیاری در رسانه‌های اجتماعی برای تحلیل ارز‌های دیجیتال به‌وجود آمدند. با استفاده از این کانال‌ها، معامله‌گران می‌توانند تحلیل‌ها و اخبار مختلف بازار و هر آنچه ضروری است را بخوانند. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین کانال‌های تحلیل ارز‌های دیجیتال در تلگرام، یوتیوب و سایت پرداختیم و ویژگی کانال‌های معتبر را نیز بیان کردیم.

 

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا