معرفی کتاب

کتاب پیشنهادی ضربان بورس

خلاصه:
فصل اول : ۷ حقیقت درباره شما
صرف نظر از اینکه امروز کجا هستید، یا در گذشته چه کاری انجام داده اید یا انجام نداده اید، لازم است که به عنوان یک انسان ۷ حقیقت اساسی را در مورد خودتان بپذیرید :
۱- شما فردی بسیار خوب، عالی و ارزشمند هستید هیچ کس بهتر و با استعدادتر از شما نیست. تنها وقتی در مورد خوبی و ارزش کاری تان تردید می کنید که خودتان را زیر سوال ببرید. ناتوانی در پذیرش اینکه شما انسان خوبی هستید اکثرا ریشه در نارضایتی شما دارد.
۲- شما از خیلی از جهات مهم هستید. در آغاز شما برای خودتان مهم هستید. دنیا به دور شما به عنوان یک فرد می چرخد. به هر چیزی که می بینید یا می شنوید، معنی می دهید. هیچ چیزی در دنیا اهمیت ندارد مگر آنکه شما برای آن اهمیت و ارزش قائل شوید.
نحوه احساس اهمیت شما تا حد زیادی کیفیت زندگی تان را تعیین می کند. افراد شاد و موفق، احساس اهمیت و ارزشمندی می کنند اما افراد غمگین و دلسرد احساس بی اهمیتی و کم ارزشی می کنند. آن ها با خود می گویند “من به اندازه کافی خوب نیستم” و در نتیجه دنیا را به باد انتقاد می گیرند و رفتارهایی از خود بروز می دهند که به خودشان و دیگران آسیب می رسانند.
۳- شما پتانسیل نامحدود و توانایی تبدیل زندگی و دنیا خود را به صورت مطلوب و دلخواه دارید. در صورتی نمی توانید از پتانسیل کامل خود استفاده کنید که یک صد سال زندگی کرده باشید. باور شما به پتانسیل نامحدودتان، کلید تبدیل شدن به هر چیزی است که واقعا توانایی آن را دارید.
۴- دنیای خود را با طرز فکر و عمق ایمانتان می توانید بسازید. باورهایتان عملا حقایق شما را می سازند و هر باوری که درباره خودتان دارید، از آغاز کودکی، اکتسابی هستند. نکته شگفت آور این است که اکثر باورهای منفی یا خود بازدارنده و تردیدها که مانع شادی و موفقیت ما می شوند ابدا بر اساس این واقعیت ها یا حقیقت ها قرار ندارند. هر گاه باورهای بازدارنده خود را مورد تردید قرار دهید و باورهای سازگار با فردی عالی که واقعا هستید را تقویت کنید، زندگی تان بی درنگ شروع به تغییر کردن می کند.
۵- شما همیشه در انتخاب محتوای افکارتان و جهت زندگی خود آزاد هستید. یکی از چیزهایی که روی آن کنترل کامل دارید زندگی درونی و افکارتان می باشد. می توانید تصمیم بگیرید افکار شاد، رضایت بخش و نوید بخشی که منجر به اعمال و نتایج مثبت می شوند، داشته باشید یا می توانید از انتخاب افکار منفی و بازدارنده ای که شما را گمراه می کنند و باعث عقب افتادگی شما می شوند پرهیز کنید.
۶- شما روی کره زمین با سرنوشت بزرگی آفریده شده اید. تقدیر چنین است که در زندگی تان کاری عالی انجام دهید. شما ترکیب منحصر به فردی از استعدادها، توانایی ها، ایده ها و تجربیات دارید که شما را از همه ی افرادی که تاکنون زندگی کرده اند متمایز می سازد. شما برای کسب موفقیت ساخته شده اید.
۷- برای آن چیزهایی که می توانید انجام دهید، باشید، یا داشته باشید محدودیتی وجود ندارد به جز آن محدودیت هایی که خودتان برای طرز فکر و تجسم تان قائل می شوید.
فصل دوم : شاهزاده ی زیبایی تان را در نظرتان مجسم کنید
برای اینکه شخص شاد و موفقی باشید، باید با تعریف شفافی از شخص ایده آلی که می خواهید باشید و زندگی کاملی که دوست دارید داشته باشید شروع کنید. اگر بهترین فرد ممکن بودید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشتید ؟
یکی از مهم ترین رفتارهای افراد موفق را کمال گرایی می نامند. در کمال گرایی، چشم اندازی از آینده کامل در هر حوزه ی زندگی برای خودتان ایجاد کنید. به روش طرز فکر نامحدود عمل کنید. تصور کنید که تمام وقت و پول، تمام دوستان و روابط، تمام تحصیلات و تجربیات و تمام استعدادها و توانایی های مورد نیاز برای شدن، داشتن یا انجام دادن هر چیز را دارید. اگر وضعیت شما این چنین باشد، واقعا می خواهید در زندگی تان چه کاری انجام دهید ؟
فصل سوم : به قیافه قورباغه خود نگاه کنید !
بسیاری از عواطف منفی از واکنش شدید و نامناسب در مقابل یک مانع یا مشکل غیر منتظره به وجود می آیند. وقتی مشکلی رخ می دهد بهتر است که آن را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که آن مشکل را به طور کامل درک کرده اید و برای مقابله با آن یا حل آن، چه کاری می توانید انجام دهید. در ادامه شرح می دهیم که کارتان را چگونه شروع کنید :
نخست، بین حقیقت و مشکل تفاوت قائل شوید، تفاوت این دو ساده است. حقیقت چیزی است که غیر قابل تغییر است. مثلا سن شما یک حقیقت است. هوا یک حقیقت است. بعضی چیزها واقعا وجود دارند و نمی توانند تغییر کنند آن ها حقیقت هستند.
واقعیت این است که اکثر حقایقی که شما را ناراحت می کنند در گذشته قرار دارند. چیزی که در گذشته اتفاق افتاده یک حقیقت است و غیر قابل تغییر می باشد. فهم این موضوع خیلی مهم است زیرا بسیاری از مردم در زمان حال به این علت دلگیر و ناراحت هستند که یک چیز آن طور که آنها انتظار داشتند در گذشته خوب از کار در نیامده است. ولی چون در گذشته اتفاق افتاده یا اتفاق نیفتاده است، اکنون یک حقیقت غیر قابل تغییر است و خوب نیست که در رابطه با این حقایق ناراحت شویم.
مشکل چیزی است که در آینده وجود دارد. مشکل موضوعی است که شما می توانید درباره آن کاری انجام دهید. در این حوزه می توانید هوش و توانایی تان را صرف گرفتن یک نتیجه متفاوت کنید.
فصل چهارم : آبگیر قورباغه تان را تمیز کنید
برایان تریسی در حدود ۲۰ سالگی دریافت که عواطف منفی، مانع لذت بردن از شادی است. عواطف منفی، از هر منشا که باشد عامل اکثر ناراحتی ها، بدبختی ها و دلسردی ها در کار و زندگی هستند. اگر بتوانید عواطف منفی را حذف کنید می توانید تمام زندگی تان را متحول کنید.
یکی از مفیدترین عاداتی که می توانید داشته باشید این است که از هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد، به ویژه تجربیات منفی، به دنبال یاد گرفتن درس های ارزشمندی باشید. وقتی مشکل غیر منتظره یا شکست موقتی (قورباغه سرد و پر از لجن) پیش می آید، چون کنترل کامل افکارتان را در دست دارید، به دنبال درس یا مزیتی باشید که می توانید از آن وضعیت به دست آورید. اغلب می توانید دیدگاه ها، ایده ها، اعتماد به نفس و فرصت های جدید را به دست آورید.
قانون جانشینی می گوید که هر بار فقط می توانید یک فکر، مثبت یا منفی را در مغزتان نگه دارید. این قانون همچنین می گوید که شما می توانید آگاهانه یک فکر مثبت را جایگزین یک فکر منفی کنید. می توانید به جای فکری که شما را ناراحت می کند، فکری را انتخاب کنید که شما را مثبت یا شاد می کند.
فصل پنجم : باتلاق را زهکشی کنید
در این فصل برایان تریسی به ۵ عامل اصلی که باعث می شوند تا مردم عواطف منفی داشته باشند، می پردازد. در ادامه این مطلب که به خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس می پردازیم به این ۵ عامل که عبارتند از محق دانستن خود، همدردی، زود رنجی، محکوم کردن و توجیه کردن، به اختصار می پردازیم.
۱- محق دانستن خود
در محق دانستن خود از عاطفه منفی خود دفاع می کنید و به خود حق می دهید که عصبانی باشید. عواطف منفی نمی توانند ایجاد شوند مگر آنکه بتوانید خودتان و دیگران را توجیه کنید که حق دارید چنین عواطفی داشته باشید.
هر چقدر بیشتر خودتان را محق بدانید و خودتان را قانع کنید که فرد در تعامل با شما به طریقی بد است و شما پاک و بی گناه هستید و بنابراین حق دارید که این کار را انجام دهید یا این احساس را داشته باشید، بیشتر عصبانی و ناراحت می شوید.
۲- همدردی کردن
دومین شرط لازم و کلیدی برای عواطف منفی احساس همدردی کردن است. به عنوان مثال اگر یک همکار به علت بعضی از مشکلات شخصی نتواند به اهدافش برسد، ممکن است احساس بدی نسبت به این موضوع داشته باشد ولی این بدان مفهوم نیست که وظیفه شما است که مسئولیت های او را با هزینه های خودتان به عهده بگیرید. داشتن مرزهای عاطفی سالم به ویژه در محیط کار کاملا ضروری است. می توانید بدون همدردی با عواطف افراذ دیگر احساس ترحم کنید.
۳- زودرنجی یا حساسیت زیاد
علت سوم عواطف منفی زودرنجی یا حساسیت زیاد در برابر افکار، نظرات یا رفتارهای دیگران نسبت به خودتان است. یک کلمه یا جمله مثبت بیانگر مهر تایید از طرف شخص دیگر می تواند باعث شادی و شعف شما شود. یک نگاه منفی می تواند شما را خرد کند. افراد واقعا حساس و زودرنج، اغلب احساس بی احترامی و بی اعتنایی می کنند در صورتی که هیچ کدام از آنها وجود ندارد.
۴- قضاوت منفی (محکوم کردن)
دلیل چهارم عواطف منفی محکوم کردن است، منظور از محکوم کردن تمایل فرد به قضاوت و داوری منفی درباره دیگران است. وقتی درباره دیگران قضاوت منفی می کنیم، آن ها را مقصر می دانیم. این تقصیر باعث توجیه عصبانیت و رنجش و احساسات منفی نسبت به دیگران می شود. وقتی در مورد دیگران قضاوت منفی می کنید، عملا عواطف منفی و غم اندوه را برای خودتان به ارمغان می آورید از هر معیاری که برای قضاوت علیه دیگران استفاده کنید آن ها نیز از همان معیار برای قضاوت درباره شما استفاده خواهند کرد. اگر به هر دلیل درباره دیگران قضاوت منفی نکنید نمی توانید از آنها عصبانی شوید. شما تنها وقتی می توانید عصبانی شوید که مورد خوبی برای خودتان مشخص کنید که مثلا شخصی چیزی انجام داده یا گفته است، یا از انجام کاری امتناع کرده است که باعث ناراحتی شما شده است.
۵- توجیه کردن
اکثر مردم به علت عزت نفس پایین نمی توانند قبول کنند که چیزی که انجام داده اند یا گفته اند به طور کامل منطقی و قابل توجیه نبوده است. حتی بدترین مجرمین احساس می کنند که بی گناه بوده و فقط قربانی کسی دیگر، یا چیزی یا جامعه است. افراد رفتارشان را توجیه می کنند.
فصل ششم : آب آبگیرتان را عوض کنید
طرز فکر، زندگی و تجربیات بسیاری از افراد را می توان با حوض راکدی مقایسه کرد که آب آن هرگز بیرون نمی رود و محل مناسبی برای انواع جانورانی ایجاد می کند که در آب شور زندگی می کنند. بعضی از مردم خیلی آسان، پرداختن به ایده ها و پیام های تازه، سالم و مثبت را متوقف می کنند و به تفکرات منفی می پردازند و نسبت به زندگی شان به طور کلی منفی و بی انگیزه می شوند. ولی این روش برای شما مناسب نیست.
در ادامه این فصل از کتاب قورباغه ات را ببوس برایان تریسی به نه شنیدن و مقابله با ترس از نه شنیدن می پردازد. جواب نه شنیدن در تجارت و به ویژه در فروش، عادی است. یک نفر اگر به ازای هر یک “بله” پنج، ده، یا حتی بیست “نه” بشنود چندان غیر عادی نیست. به این دلیل باید ذهن تان را طوری آماده کنید که از کلمه “نه” به هیچ وجه نترسید. وقتی از شنیدن کلمه “نه” دیگر نترسید، آینده روشن و موفقی در انتظارتان خواهد بود. می توانید بارها به خودتان بگویید که هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند و در نتیجه خودتان را آماده کنید تا هیچ گونه ترسی از جواب رد شنیدن یا شکست نداشته باشد.
فصل هفتم : به دنبال محاسن قورباغه ها باشید !
در ادامه چکیده کتاب قورباغه ات را ببوس به موثرترین روش برای تبدیل باورهای منفی به مثبت از دیدگاه برایان تریسی می پردازیم. یکی از موثرترین راه ها برای تبدیل باورهای منفی به باورهای مثبت، برای تبدیل قورباغه ها به شاهزاده ها، این است که در هر مسئله یا مشکلی که با آن مواجه می شوید به دنبال درس ارزشمند باشید. اگر هر مشکل و یا مانع ارزشمند را مورد بررسی قرار دهید همیشه حداقل یک درس و گاهی اوقات چند درس ارزشمند پیدا خواهید کرد.
وقتی درباره بزرگترین مشکل امروزی تان که احتمالا فرد دیگری در آن دخالت دارد، می اندیشید، از خودتان بپرسید “درسی که قرار است از این مسئله یا مشکل یاد بگیرم چیست ؟” اولین جوابتان احتمالا ساده و سطحی خواهد بود. ممکن است بگویید “شاید من باید از این بیشتر و از آن کمتر انجام دهم”. ولی اکنون به مهمترین قسمت می رسیم. سپس از خودتان این پرسش کلیدی را بپرسید “چه چیز دیگری قرار است از این وضعیت یاد بگیرم ؟” این پرسش شما را وادار می کند تا عمیق تر کنکاش کنید. درس هایی که یاد خواهید گرفت مهم تر خواهند بود. شاید نیاز داشته باشید که روی هم رفته شروع به انجام کاری متفاوت یا متوقف کردن کاری بکنید.
یکی از سریع ترین راه ها برای تغییر ذهنیت تان از حالت منفی به حالت مثبت در زمانی که وضعیت روبراه نیست، تغییر واژگان تان می باشد. برای مثال به جای کلمه “مشکل” یا “مسئله” از کلمه “وضعیت” استفاده کنید. “مشکل” منفی است و فورا تصاویر ضرر، تاخیر و گرفتاری را به خاطر ما می آورد ولی “وضعیت” خنثی است.
فصل هشتم : با اطمینان جلو بروید
عواطف منفی زیاد هستند، ولی حدود ۹۹ درصد آن ها حول دو عاطفه منفی بزرگ متبلور می شوند، یکی ترس از شکست و دیگری ترس از جواب رد شنیدن. ترس از شکست در بزرگسالی به صورت ترس از ضرر ظاهر می شود. ترس از جواب رد شنیدن به صورت ترس از انتقاد و سرزنش تجربه می شود.
مردم زندگی شان را طوری درست می کنند تا از ترس هایشان کاسته شود. آن ها برای در امان ماندن، مشاغل سطح پایین تر از توانایی واقعی شان را قبول می کنند. آن ها به جای آن که خطر تنها بودن را به جان بخرند، در روابطی که ناراضی هستند باقی می مانند. آن ها دوستانی را انتخاب می کنند که منفعل و بی تفاوت هستند. بنابراین می توانند مطمئن باشند که هرگز مورد انتقاد قرار نمی گیرند، ناراحت نمی شوند، یا جواب رد نمی شنوند.
فصل نهم : قورباغه های زشتتان را ببوسید و با آن ها خداحافظی کنید
در این فصل در ادامه خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس به احساس گناه و گام های عملی نجات افراد از احساس گناه از دیدگاه برایان تریسی می پردازیم.
احساس گناه
هنگام صحبت درباره آنچه که مانع موفقیت شما است، باید با احساس گناه و بی ارزشی مقابله کنید. اگر ندانید چگونه از دست آن احساسات، خلاصی پیدا کنید، می توانید تمام امیدها و آرزوهایتان برای موفقیت و شادی را خراب کنید.
احساس گناه خیلی سریع منجر به این می شود که مردم خودشان را به صورت قربانیان زندگی، شرایط، سرنوشت، جامعه و عوامل دیگر ببینند. این احساس به صورت این جمله بیان می شود “من به اندازه کافی خوب نیستم”. این افراد به طور مداوم خودشان را با دیگران مقایسه می کنند و می گویند : من به اندازه کافی زرنگ نیستم، من به اندازه کافی لایق نیستم، من خوب نیستم، من نمی توانم ! نمی توانم ! نمی توانم !
خودتان را از احساس گناه نجات دهید
در ادامه خلاصه کتاب قورباغه ات را ببوس به چهار گام از دیدگاه برایان تریسی می پردازیم که می توانند موجب نجات افراد از احساس گناه شوند.
گام اول: از این لحظه به بعد، هرگز به خاطر هر چیز خودتان را سرزنش نکنید، هرگز چیزی درباره خودتان که صادقانه آن را نمی خواهید، نگویید. به یاد داشته باشید، قدرتمندترین کلمات در واژگان تان کلماتی هستند که به خودتان می گویید و آن ها را باور دارید.
گام دوم: به خاطر هر چیز از سرزنش دیگران بپرهیزید. انتقاد مخرب را از واژگان تان حذف کنید. با کسی که هرگز از او کلمه مایوس کننده نشنیده اید مهربان باشید. عادت کنید همواره به دنبال چیزهای مثبت در دیگران باشید و به آنها گوشزد کنید.
گام سوم: به هر دلیلی از استفاده از کلمه ی گناه در مورد دیگران خودداری کنید. هرگز سعی نکنید مردم به خاطر کاری که انجام داده اند یا نداده اند احساس گناه کنند.
گام چهارم : از فریب خوردن از دیگران به خاطر احساس گناهی که دارید، خودداری کنید. از امروز به بعد سعی کنید به هیچ وجه احساس گناه نکنید. هدف بزرگ شما در زندگی باید حذف تمام انواع عواطف منفی باشد.
فصل دهم : از قورباغه تان بهترین را انتظار داشته باشید
دلیل اصلی اینکه امروزه مردم ناراحت می باشند این است که آن ها از کسی که در گذشته در مورد آن ها یا برای آن ها کاری انجام داده یا نداده، هنوز عصبانی هستند. آن ها هنوز شخص دیگری را به خاطر اشتباهی که احساس می کنند آن شخص مرتکب شده یا ظلمی که احساس می کنند آن شخص بر آن ها تحمیل کرده عفو نکرده اند.
کلید حذف عواطف منفی حسادت و تنفر این است که همیشه آن چه را که برای خودتان می خواهید برای دیگران نیز بخواهید. اگر مردم کارشان را به نحوی بهتر از شما انجام می دهند، برای آنها آرزوی خوبی و خوشی داشته باشید و موفقیت های آنها را تمجید کنید.
برای رسیدن به همان سطح موفقیت، آن ها را سرمشق قرار دهید. به این ترتیب، یک میدان انرژی مثبت ایجاد می کنید که این میدان ایده ها را به زندگی تان جذب می کند تا همان موفقیت هایی را که در دیگران تحسین می کنید به دست آورید.
فصل یازدهم : قورباغه دردناک و ناگوار را رها کنید
هدف تان در زندگی باید این باشد که حتی الامکان زندگی شاد، مسرت بخش و مثبتی داشته باشید. بنابراین باید خود را از دست تمام غم های قدیمی و عواطف منفی بازدارنده، که مانع رسیدن شما به تمام اهدافی که برایتان امکان پذیر است، می باشند خلاص کنید.
شاید مهم ترین اصل موفقیت و شادی در قانون عفو و بخشش نهفته باشد. این قانون می گوید که از لحاظ روحی تا آن درجه ای سالم هستید که بتوانید آزادانه دیگران را عفو کنید و هر گونه تجربه منفی را به فراموشی بسپارید.
در مغزتان دو مکانیسم وجود دارد: مکانیسم موفقیت و مکانیسم شکست. مکانیسم موفقیت وقتی فعال می شود که درباره خودتان و دیگران افکار مثبت، محبت آمیز و عفو داشته باشید و بر اهدافتان تمرکز کنید. این افکار مثبت از جانب شما به تلاش آگاهانه و مداوم نیاز دارند. آن ها نه به طور تصادفی بلکه بر طبق انتخاب اتفاق می افتند.
می گویند ۸۵ درصد مشکلات ما در زندگی از روابط مان با دیگران سرچشمه می گیرد. تقریبا تمام عواطف منفی مان، به ویژه عواطف خشم و احساس گناه، به شخص یا اشخاص دیگر مربوط می شوند. وقتی از مردم سوال می شود که “امروز بزرگترین مشکل، نگرانی، یا ناراحتی زندگی تان چیست ؟” جوابشان تقریبا همیشه حول اشخاص دیگر است. کارهایی که آنها انجام داده اند یا هم اکنون انجام می دهند.
هنر عفو کلید آینده تان است. به قول معروف در عفو لذتی است که در انتقام نیست. از حالا به بعد، وقتی به کسی فکر می کنید که هنوز شما را ناراحت می کند، از هوش عالی تان استفاده کنید و دلایل عفو و خلاص شدن از دست عواطف منفی را پیدا کنید. به جای آنکه آن چیزهایی را که آن شخص برای اذیت کردن شما انجام داده یادآوری کنید، آن شخص را دعا و عفو کنید و خودتان را از این حالت منفی نجات دهید.
فصل دوازدهم : ۷ کلید برای یک شخصیت مثبت
در این فصل در ادامه چکیده کتاب قورباغه ات را ببوس به ۷ کلید لازم برای تبدیل شدن به یک فرد کاملا مثبت از دیدگاه برایان تریسی می پردازیم:
۱- خود گفتمان مثبت
با خودتان به صورت مثبت صحبت کنید، دیالوگ درونی تان را کنترل کنید. از جملاتی که در زمان حال مثبت (اول شخص مثبت) بیان شده باشند مانند “من خودم را دوست دارم” و “من آن کار را می توانم انجام بدهم” استفاده کنید.
۲- تجسم مثبت
شاید قدرتمند ترین توانایی که دارید توانایی تجسم و دیدن اهداف تان به صورتی که انگار قبلا به آنها دست پیدا کرده اید می باشد. تصویری شفاف و مهیج از هدف و زندگی ایده آل تان ایجاد کنید و این تصویر را در ذهن تان بارها مرور کنید.
۳- افراد مثبت
انتخاب افرادی که با آن ها زندگی می کنید، کار می کنید و شریک می شوید بیش از هر عامل دیگری بر عواطف و موفقیت تان اثر خواهد گذاشت. از همین امروز تصمیم بگیرد با افراد موفق، با افراد مثبت و با افرادی که شاد و خوش بین هستند همکاری کنید.
۴- غذای روحی مثبت
کتاب ها، مجلات و مقالاتی را که آموزشی یا انگیزشی هستند مطالعه کنید. ذهن تان را با اطلاعات و ایده هایی که دلگرم کننده هستند و باعث می شوند تا احساس شادی و اعتماد بیشتری درباره خودتان و دنیای اطرافتان بکنید تغذیه کنید.
۵- آموزش و رشد مثبت
معجزه ی یادگیری مادام العمر و بهبود فردی چیزی است که شما را از فرش به عرش، از فقر به ثروت و از ناکامی به موفقیت و استقلال مالی می رساند.
– عادات مثبت سلامتی
از سلامت جسمانی تان به دقت مراقبت کنید. غذاهای عالی و مغذی بخورید و آن ها را در مقادیر کم و مناسب میل کنید. وقتی به طور مرتب ورزش می کنید احساس شادی و سلامتی بیشتری می کنید و استرس و خستگی تان کمتر از کسی است که تمام شب روی کاناپه می نشیند و تلویزیون تماشا می کند.
۷- آرزوهای مثبت
داشتن آرزوها و انتظارات مثبت یکی از قدرتمند ترین فنون است که از آن می توانید برای تبدیل شدن به شخصی مثبت و اطمینان از کسب نتایج مثبت و بهتر در زندگی تان استفاده کنید. برای خودتان آرزوی رسیدن به اهداف مثبت و ساختن یک زندگی عالی بکنید. وقتی همواره انتظار دارید که چیزهای خوبی برای خودتان اتفاق بیفتد، به ندرت ناراحتی به سراغ تان خواهد آمد.
از اینکه با چکیده کتاب قورباغه ات را ببوس اثر برایان تریسی با ما همراه بودید سپاسگزارم. از بخش دیدگاه ها می توانید نظرات خودتان را در رابطه با این کتاب با ما در میان بگذارید. شایان ذکر است که این کتاب توسط علی اکبر قاری نیت ترجمه و توسط انتشارات زرین کِلک و انتشارات نشر واشقان به عنوان ناشر همکار چاپ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا