معرفی کتاب

کتاب پیشنهادی

فهرست محتویات :

مؤلف: آنتونی رابینز

ناشران: ندای معاصر، زرین کلک

مترجم:

 علی‌اکبر قاری‌نیت

زبان: فارسی

رده‌بندی دیویی: ۱۵۸٫۱

سال چاپ:

۱۳۹۷

نوبت چاپ: ۲

تیراژ: ۳۰۰ نسخه

تعداد صفحات: ۲۰۸

قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)

چگونه آنچه راکه واقعاً می خواهیم به دست آوریم

“هرلحظه بزرگ وماندنی درتاریخچه جهان درحقیقت نتیجه پیروزی اشتیاقهااست.”

برای رسیدن به آنچه می خواهید باید سعی کنید چیزهایی را که مانع عمل وفعالیت شما برای رسیدن به هدف تان هستند، پیداکنید.
از این به بعد طفره رفتن وبه تعویق انداختن کارها کافی است.دردها می توانند دوست شما باشند اگر به موقع مورد استفاده قرار گیرند.فکر می کنید ماتنها حیواناتی هستیم که مانند سگ های پاولف به تنبیه وپاداشپاسخ می-دهیم؟مسلماً نه.یکی از معجزه های انسان بودن این است که می توانیم علت درد ولذت خود را مشخص کنیم. به عنوان مثال کسی که در اعتصاب غذاییبه سر می برد ازدردی فیزیکی رنج می برد ولی در عین حال می تواند این تجربه را باتمرکز برروی تأثیر مثبت جلب توجه جهانیان به جنبشی ارزشمند به لذتی روحی تبدیل کند.
هر یک از ما الگوهای رفتاری منحصر به فردی را آموخته و انتخاب می کنیمتاخود راازموقعیت ناراحت کننده نجات داده و آنرابه یک رویداد لذت بخش تبدیل کنیم.بعضی از افراد این فراموش کردن ناراحتی رابانوشیدن،کشیدن سیگار، پرخوری یا سوءاستفاده ازدیگران انجام می دهند. گروهی دیگر باتمرین، مخالفت، یادگیری،کمک به دیگران ویاهرنوع تغییر دیگری انجام می دهند.
در زندگی بیشتر افراد ترس از دست دادن خیلی بیشتر ازاشتیاق بدست آوردناست.اغلب افراد، سخت کار می-کنندتا چیزی را که دارند از دست ندهند حتماً شماهم تجربه کرده اید که وقتی بزرگی وشکوه وموفقیت دیگران رامی بینیم تنها آهی می کشیم وباخود می گوییم خوش به حالشان که آنها از من خوشبخت ترند وخدابه آنها استعداد زیادی بخشیدهاما حقیقت چیز دیگری است، افرادی که به اوج رسیده اند در واقع از منابع انسانی خود بطور کامل تری استفاده کرده اند. مثلاً مادرترزا رابطه زیبایی بین ناراحتی های خود و دردهای دیگران برقرار می کندودر نهایت تسکین درد دیگران باعث لذت و آرامش او می شود و این هم نوعی پیروزی است.
یکی از تعریف های موفقیت از نظر من این است که:به گونه ای زندگی کنید که همواره احساس لذت و آرامش کنید و کمتر دچار ناراحتی شوید و طوری زندگی کنید که اطرافیان تان هم طعم زندگی خوش و لذت بخش بچشند. برای این کار باید روح تان را پرورش دهید و همواره در ذهن تان شوق کمک و خدمت به دیگران را داشته باشد.
پشت گوش انداختن و امروز و فردا کردن کارها یکی از آسان ترین راه های فرار از ناراحتی است.اما آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که این کار شما نتیجه اش این است که در آینده رنج و عذاب بیشتری خواهید کشید؟! اگر رموز دستیابی به حالت های روحیه نیرومند را بدست آورید واقعاً خواهید توانست دست به کارهای بزرگ و شگفت آوری بزنید.اگر در حالت روحی قدرتمند باشید بدون آنکه در ظاهر کوششی کنید فکرها و ایده های تازه ای در ذهن تان جریان خواهند یافت.
واقعیت این است که آنچه ما در زندگی به دست می آوریم احساس لذت و خوشی را برای ما به وجود نمی آورد مگر آنکه یاد بگیریم فکر و حالت های روحی و ذهنی خودمان را تغییر دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا